Projectmanagement

Projectmanagement diensten en tools

DEMO heeft meer dan 20 jaar ervaring in het managen van EU-onderzoeksprojecten en het inzetten van kosteneffectieve coördinatie-instrumenten sinds EU FP4 tot en met Horizon 2020. En ook voor nationale projecten zet DEMO deze eigen ontwikkelden ondersteunende tools voor projectcoördinatie in.
In deze 20 jaar heeft DEMO kennis opgedaan over informatiebeheer dat voldoet aan de normen van de Europese Commissie en zorgt voor de meest efficiënte manier om processen binnen het projectconsortium (zowel coördinator als partners) te organiseren. Uitgebreide gebruikerservaring en feedback hebben geleid tot de optimalisatie van de tools van DEMO om soepel projectbeheer en informatie-uitwisseling mogelijk te maken. Het gebruik van deze tools zal dus leiden tot een aanzienlijke besparing van financiële budgetten en inspanningen. DEMO past deze tools en diensten toe binnen de projecten waaraan ze deelnemen en biedt deze tools ook aan andere consortia aan.
Wat bieden wij? Je kan kiezen voor een volledig geïntegreerde toolset of selectie van tools of services. De tools worden ingezet als webapplicaties die door DEMO worden geconfigureerd om aan jullie behoeften te voldoen. DEMO biedt de behorende dienstverlening aan of traint jullie eigen medewerkers om dit te gebruiken.

De Toolset bestaat uit de volgende tools (in Engels):

1. Consortium (internal) Collaboration Platform for information/document exchange based on Microsoft SharePoint technology.
Purpose: To facilitate project and information management
  • Functionalities:
  • Dedicated webserver with project configuration
  • H2020 project structure configuration
  • Secure access
  • Sharing documents (Upload, Archive, Backup, Memory)
  • User based alerts / notifications
  • Templates for MS Word and Powerpoint
  • Integration of project identity / corporate style and respective templates
  • Instruction manuals of SharePoint functionalities
  • User accounts for SharePoint
  • Member based profiles (Security groups, Distribution groups, Mailing groups)
  • Customizable settings for each Work Package and/or User Group
  • Contact lists
  • Event list
  • Announcements
  • Access via web browser and/or dedicated apps for IOS and Android
  • Usage statistics

2. Consortium (internal) financial Coordination Tool
Purpose: To facilitate financial control and reporting conform H2020 standards
Functionalities:
  • Effective cost management (administration, control and reporting)
  • Data submitted for each partner via secure access in a user-friendly system
  • Preventing inaccuracies in the submission process of costs
  • Preventing inaccuracies in the process of reporting
  • Financial monitoring
  • Ensuring all cost claims comply with the H2020 guidelines and requirements
  • Reporting project progress as a whole, numeric and graphical representations
  • Reporting project progress for each partner or each Work Package, numeric and graphical representations 

3. Public (external) Project Website
Purpose: Dissemination of project information and result to public audience
Functionalities
  • Dedicated webserver with project configuration
  • H2020 project structure configuration
  • Public website for dissemination
  • Deployment of project identity / corporate style
  • Integration of Content Management System (CMS)
  • Integration of social media and real-time news feeds
These tools are hosted in our certified and well secured data centre on dedicated DEMO data and
webservers.


Neem contact op met voor meer informatie.

Bel 015 750 25 20 of e-mail .